Rondreis Amerika 2019

Dag 17 Reisdag van Bryce Canyon naar Zion Canyon Campground & RV

Na twee nachten te hebben gestaan in Bryce Canyon, reizen we af naar een plaatsje Springdale aan de rand van Zion National Park. Waar we twee nachten hebben geboekt op Zion Canyon Campground & RV resort. De reis zal ongeveer 2 uur duren en kent een afstand van 140 kilometer. We proberen daarom rond 9 uur te vertrekken. De reden van dit vroege vertrek is dat Albert een afspraak heeft gemaakt met een service monteur van Cruise America die rond 12:00 uur op de volgende bestemming aanwezig zou zijn. We rijden via highway 12 weer naar highway 89 en slaan af naar links richting Las Vegas. Na een uur rijden op laatstgenoemde highway slaan we rechtsaf highway 9 in die ons rechtstreeks door Zion National Park leidt. Eenmaal aangekomen bij Zion National Park laten we onze America Annual pas zien en betalen 15 dollar extra om door de twee tunnels te mogen rijden in genoemd park. De weg waar we op rijden wordt Zion Canyon Scenic Drive genoemd. Nog steeds onder de indruk van Bryce Canyon rijden we nu een park in, die nog mooier lijkt dan Bryce Canyon. Het is een National Park, door de buschauffeur een oase in de woestijn genoemd, die prachtige bergen en rotswanden heeft, veel wilde dieren huisvest en veel bomen en prachtige natuur kent. En wij mogen daar met onze camper op kronkelige wegen doorheen rijden, je kijkt je ogen uit. Aangekomen bij de eerste tunnel die zo’n 100 meter is, kunnen we op onze baan blijven rijden. Deze tunnel is hoog genoeg. Na nog enkele haarspeldbochten te hebben gereden, komen we aan bij de tweede tunnel. Deze is 1,2 mile lang we worden opgehouden door een iets te nukkige vrouwelijke park ranger. Zij wil van alle campers de betaalbevestiging zien, om ze af te kunnen tekenen (je mag maar twee keer gebruik maken van de tunnels). Daarna krijgen we de instructie mee om midden in de tunnel te rijden en van de andere kant wordt het verkeer tegengehouden. De tunnel is inderdaad lang, zo nu en dan kronkelig en gaat dwars door een berg heen. Aan de andere kant aangekomen rijden we verder over Zion Canyon Scenic Drive naar het plaatsje Springdale. Daar aangekomen gaan we nog de nodige boodschappen doen in een iets te dure supermarkt. We checken rond 12:30 uur in bij Zion Canyon Campground & RV Resort en staan weer naast elkaar op plek A17 en A18. De camper van Albert en Melissa staat weer goed en het water druipt nu aan de achterkant van de camper op de grond. De afspraak was dat de service monteur zou bellen en omdat Albert en Melissa nog niet gebeld zijn, besluiten we na een lunch het zwembad in te duiken. Daar hebben we met nog meer Nederlanders de grootste lol met lummelen en het maken van bommetjes. Nathan en Deborah hebben al snel aanspraak van andere Nederlandse kinderen in het zwembad en oh wat hebben we het goed. Rond 4 uur belt Albert nogmaals Cruise America en deze geeft aan geen servicemonteur te kunnen regelen in de regio Zion en spreken af dit op maandag, onze vertrek dag naar Bakersfield alsnog ergens onderweg te regelen. Als dat maar goed gaat? Na het avondeten doen we nog wat 30 second spelletjes en gaan dan rond 23:00 uur naar bed, moe van de warme temperaturen van 32 graden in Springdale. We moeten na 22:00 uur stil zijn op de camping en morgen hebben we om 9 uur afgesproken met de Shuttle bus Zion National Park te gaan bezoeken.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Super gaaf verhaal ?

Therese

Wat een leuk verhaal weer !!??