Rondreis Amerika 2019

Dag 18 Zion Canyon Campground & RV en “hiken” in Zion National Park

Vandaag staat een aantal wandelroutes op het programma. Omdat ze vorig jaar overstromingen hadden en veel last van sneeuwval waren er enkele routes afgesloten of onbegaanbaar. De Angel Landing Trail is met Nathan en Deborah te gevaarlijk, je loopt dan stukken aan veiligheidstouw langs afgronden van 3000 feet. Rond half 10 pakken we de Zion National Park Shuttle naar Visitor Centre een stuk van 500 meter zo bleek achteraf. Dit hadden we met gemak kunnen lopen. Eenmaal aangekomen bij het Visitor Center besluiten we de Shuttle te pakken naar de laatste halte genaamd Temple of Sinawava, een rit van 45 minuten waarbij zowel de buschauffeur als een bandje ons de geschiedenis vertelt van Zion National Park en alle bezienswaardigheden per halte benoemd en ook de routes die geblokt zijn. Aangekomen bij halte 9 zullen we de Riverside Walk doen naar de Narrows. Een prachtige route langs een snelstromende rivier die haar oorsprong kent in de Narrows. Tijdens de route beleef je Zion National Park in zijn volheid. We komen veel eekhoorns tegen die we op straffe van 100 dollar niet mogen voeden. Maar ook de watervalletjes in de rivier zijn bezienswaardigheden. Aangekomen aan het einde van de Riverside Walk moeten we door de rivier de Narrows in lopen. Niet iedereen heeft waterschoenen bij zich dus we kunnen niet verder. Naomi gaat op haar blote voeten het koude water in en al snel volgen Gerrit, Melissa, Nathan en Deborah. Naomi en Gerrit vinden nog een zonnebril in de rivier en na het drogen van onze voeten gaan we dezelfde weg terug en pakken weer de shuttle bij Temple of Sinawava naar halte 8 Big Bend waar we mooi foto’s kunnen maken van de rotspartijen. Bovenaan die rotspartijen zien we mensen langs de afgrond Angels Landing Trail lopen. We dalen af naar de rivier die daar nog stroomt en gooien stenen in het water. We keren terug naar de Shuttle bus en stappen uit bij halte 5 Zion Lodge. Daar lopen we de Lower Emerald Pools tot aan het punt met watervallen een stuk van een kilometer. Na de watervallen staat een hek op het pad en 20 meter verderop zie je dat enorm rotsblokken het pad de trappen en de natuur hebben vernield, een indrukwekkend gezicht. We keren weer terug naar Zion Lodge en stappen op de shuttle naar het Visitor Center. Daarna lopen we terug naar de camping. Het is inmiddels 14:30 uur. We drinken wat bij de camper en duiken het zwembad in, al snel krijgen we gezelschap van de andere Nederlanders die gisteren ook in het zwembad waren. Na het eten hebben we weer de gebruikelijke rituelen. Ben je een keer in Utah Amerika dan raden we jullie zeker aan om Bryce Canyon National Park en Zion Canyon National Park te bezoeken. Dan zul je ervaren dat hetgeen ik beschrijf nog geen 10% weergeeft van alles je ziet, zo mooi.

Morgen staat in het teken van een reisdag want dan rijden we van Springdale, Zion Canyon National Park, langs Las Vegas naar Bakersfield over een afstand van 720 kilometer. De reistijd is ongeveer 7 uur zonder te stoppen dus we zullen er wel zo’n 10 uur over doen, maar krijgen weer een uur terug. Het tijdsverschil met Nederland wordt dan weer 9 uur eerder. Eenmaal aangekomen in Bakersfield overnachten we in Orange Grove RV Park en trekken dan door naar Sequoia Kings Canyon, het favoriete plekje van Jolanda.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

P.s. het uploaden van foto's gaat heel traag of soms helemaal niet, vandaar dat we maar weinig tot geen beelden plaatsen

Biep

Super gaaf slaap lekker ??

Gerda

Ik ben het helemaal met je eens Gerrit wat een natuur je kunt het bijna niet opnemen WoW wat is Gods schepping mooi ???

Roelie

Wat hebben jullie weer veel gezien ,van de mooie veelzijdige natuur van America ,een goedereis voor vandaag gewenst ??

Ingrid

Wat is de natuur mooi, je blijft je verbazen, wat een super reis!

Wijnand

UTAH is te gek!!