Rondreis Amerika 2019

Dag 20 Vertrek Bakersfield naar Sequoia Kings Canyon, Lodgepool campground

Ook vandaag hebben we afgesproken om 8 uur te vertrekken naar Sequoia Kings Canyon. Een rit van 230 kilometer, ongeveer 3 uur rijden. Maar wij moeten iets omrijden via Fresno. De omgeving is Californië is anders dan de andere staten waar we door heen zijn gereden. Het is platter en drukker bevolkt dan de andere staten. Soms lijkt het platte polderlandschap wat op Nederland. Maar als we afbuigen richting Sequoia Kings Canyon, dan zien we al de bergen opdoemen. En tegen de tijd dat we in de buurt zijn van Kings Canyon rijden we met akelig smalle kronkelwegen naar een hoogte van 7000 feet. Op de bergwanden zien we allemaal indrukwekkende naaldbomen staan. Een prachtig gezicht als je naar buiten kijkt. Voor een enkeling achter in de camper is het bochtenwerk te veel en worden er wellicht enkele schietgebedjes gedaan. Rond 13:00 uur rijden we de camping op. We hebben een mooie plek zonder faciliteiten, maar de Lodgepole is 5 minuten lopen en voorzien van public douches en wc’s.We worden gewezen op het feit dat de afgelopen 7 dagen er 5 keer een beer is gezien op de camping en een ranger vertelt ons wat we moeten doen met het eten, maar ook vooral niet moeten doen. Eten moet binnen in de camper blijven en voor de tenten staat er een voedselbox die afgesloten kan worden. We nemen de shuttle bus naar de reuzensequoia´s en gaan voor de General Sherman Tree, een 2500 jaar oude boom. Maar ook andere mooie bomen worden vastgelegd op camera en na een pittige wandeling omhoog, wachten we op de shuttle bus naar de camping die ons bij het Lodgepole Visitor Center afzet. Daarna chillen we wat bij de camper hebben een Aziatische Amerikaan die zijn vriendin Flower kwijt is, eten wat, drinken wat en Martijn maakt alles gereed voor een kampvuur. We hopen misschien stiekem, op veilige afstand een beer te spotten of een ratelslang die volgens de brochure ook aanwezig zijn in Kings Canyon. De eekhoorntjes en roofvogels hebben we genoeg gezien.

Na het douchen in de Lodge heeft Martijn een kampvuur gemaakt en verhitten we marshmallows boven het kampvuur en zoeken we de veiligheid van de camper op voor een verdiende nachtrust. Morgen gaan we naar Yosemite National Park waar we twee nachten zijn.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Mooi de kleine kronkelwegen maar doodeng. Maar alles is goed gegaan.?

Roelie

Het is wel spannend ,als er verteld word dat er een beer gespot is ,dan hoop je echt om dat echt te zien ,maar wie weet zien jullie er nog 1of meer ??