Rondreis Amerika 2019

Dag 21 Vertrek Sequoia Kings Canyon, Lodgepool campground naar Yosemite National Park

Na een goed ontbijt vertrekken we vanuit Sequoia Kings Canyon naar Yosemite National Park. Zoals we Kings Canyon zijn ingereden moeten we er ook weer uit. Dus weer moeten we ongeveer een uur lang over kronkelige wegen de Canyon uitrijden. Inmiddels is ons motorlampje verdwenen dus de andere brandstof die we de afgelopen dagen hebben getankt doet wonderen. Nadat we Sequoia Kings Canyon uit zijn gereden, wordt het landschap weer vlakker en zijn de wegen weer drukker bezet. Op een bepaald moment komen we op een punt dat de TOMTOM ons langs een afslag leidt die we moeten nemen en Gerrit rijdt dus iets om. Gelukkig is het niet ver tot de eerste afrit en die nemen we om vervolgens weer de volgende aan de andere kant de oprit te pakken en even later zitten we weer op de juiste snelweg richting Yosemite en dat voor nog eens 96 km. In de buurt van Yosemite National Park komen we een benzine station tegen die een prijs geeft van 3 dollar 19 de gallon en spontaan trekt Gerrit aan zijn stuur om te gaan tanken, plassen en even de benen te strekken. Denise, Rick, Naomi en Martijn gaan even naar de Subway een broodje halen en even later rijden we weer een bergachtig landschap binnen genaamd Yosemite National Park in de Sierra Nevada. Een gebied met steile rotsachtige bergen, gletsjers, meren, watervallen en sequoia bomen. Je ziet ook hele gebieden waarbij de sequoia bomen zijn verbrand. Zo kronkelen we door het nationale park heen naar onze camping Upper Pines Campground een natuurcamping zonder faciliteiten of internet, maar wel een gewilde camping. Op een half uur rijden van de camping stoppen we op een plaats waar we de prachtige rotsen en watervallen kunnen vastleggen op camera. Dan rijden we door naar de camping. Van de vriendelijk oude mevrouw geassisteerd door haar echtgenoot die veel weg heeft van Santa Claus worden we gewezen op de beerdreiging en ook hier moeten we net als in sequoia Kings Canyon al ons eten niet in het zicht leggen of laten slingeren. We installeren onze camper vlak bij een toilet gebouwtje, eten wat en gaan dan naar het riviertje naast de camping die zijn oorsprong kent in de Vernal Fall. Een snelstromende rivier waarop je ook kunt raften. Het water is erg koud en ondanks de grote groep hebben we al snel contact met Amerikanen die hier ook aan het kamperen zijn in veelal kleine puptenten, zonder faciliteiten. Na het verkoelende zwemmen eten we wat, praten wat na onder de partytent en wassen ons in de camper een gaan dan naar bed. Morgen gaan we verschillende trails lopen.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Top

Roelie

Ja die smalle bergwegen zijn eng ,gelukkig allemaal goed gegaan ,maar wel een prachtige natuur ?