Rondreis Amerika 2019

Dag 25 San Francisco, Marriott Union Square Hotel on 480 Sutter Street

Vandaag hadden we drie dingen op de planning staan. Een bezoek aan Alcatraz, naar Fisherman’s Wharf waar we de zeeleeuwen kunnen zien en Lombard Street. We hadden om 7:45 uur afgesproken in de lobby van het hotel. Toen we beneden waren rond half acht had de familie Hop al wat ontbijt gehaald in de supermarkt aan de overkant. Gerrit en Jolanda volgden snel en van de overige personen ontbrak nog elk spoor. Even later kwamen ook Martijn en Naomi naar beneden en rond 7:40 uur waren ook Rick en Denise in de lobby. En rond 7:45 uur stapten we in 3 taxi’s naar Pier 33. Het mooie aan San Francisco en dit hotel is de vriendelijkheid van de werknemers. De bell boy hield twee taxi’s aan die voor het hotel stonden en de derde taxi werd met het wonderfluitje van de bell boy geroepen. Nog geen minuut later reden er drie taxi’s naar pier 33 een rit van een kwartier. Zo vroeg in de ochtend is het nog rustig in de stad. Eenmaal bij Pier 33 hadden we nog even tijd om rond te kijken. Om 8:15 uur moesten we in de lijn staan van Cruise Alcatraz die om 8:45 uur zou gaan vertrekken. Wij waren dan de eerste die op rock eiland aan zouden komen. Na een boottocht van ongeveer 20 minuten waarbij we de skyline van San Francisco, de Golden Gatebridge en Alcatraz konden fotograferen, kwamen we aan op Alcatraz. We werden toegesproken door een Amerikaan over de regels en vervolgens werden we toegesproken door een nog in leven zijnde ex Alcatraz gedetineerde over zijn ervaringen. Daarna zijn we naar het Theater gelopen voor de film en deden we de audiotour die erg indrukwekkend is en waarbij je een goed beeld krijgt van wat er in die periode is gebeurd in Alcatraz en welke gevangenen hebben geprobeerd te ontsnappen. Na de tour hebben we nog enkele andere dingen bekeken en rond 12:00 uur voeren we terug naar San Francisco. Het was een indrukwekkend bezoek aan Alcatraz. Nadat we weer op Pier 33 aankwamen liepen we 500 meter naar het beroemde Pier 39, Fisherman’s Wharf. Tijdens de wandeling lopen we langs paintbrush - en muziek makende straatartiesten. Eenmaal aangekomen bij Fisherman’s Wharf merkte je hoe immens populair deze pier is. Het was er druk met veel authentieke souvenirs winkels, eetgelegenheden, muziek en een drukte van jewelste. Maar goed je kunt niet naar San Francisco gaan zonder pier 39 te hebben bezocht. Door de drukte worden winkels bekeken en lopen we naar het eind van Pier 39 waar de beroemde Californische zeeleeuwen op drijfvlonders een showtje opvoeren door te zonnen, te stoeien, te plagen en vechten om de mooiste plek op de drijfvlonders. Vele mensen maken foto’s en na een paar uur rondgelopen te hebben, gaan we wat eten en lopen we naar Lombard Street. Onderweg komen we langs het draaipunt van de Cable Cars een attractie op zich hoe de Cable Cars op een draaiconstructie handmatig worden gedraaid. Lombard Street is een prachtige kronkelige weg, waar auto’s moeite hebben de vele bochten te nemen. Wij lopen naar boven op de trappen, maken prachtige foto’s en besluiten daarna naar het hotel te lopen. Daar komen we rond 16:00 uur aan. We besluiten te relaxen en per gezin wat voor onszelf te doen. Morgen hebben we nog een fietstocht over de Golden Bridge op het programma staan.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Roelie

Wat een belevenis weer ,prachtig opgeschreven ??

Ella

Ik liep een beetje achter maar heb alles inmiddels weer gelezen en gezien! Leuke verhalen en prachtige f foto's. Geniet van jullie reis groetjes

grietje

Alles gezien en gelezen prachtig,een reis die je nooit vergeet,goede thuisreis gewenst oma beekhuis.

Alex

Welkom terug