Rondreis Amerika 2019

Dag 2 New York

Dag 2. New York

Hoi allemaal. Het is wel heel erg vreemd, 6 uur tijdsverschil met Nederland. Word je daar midden in de nacht wakker, omdat je bio tijd klok aangeeft dat het ochtend is in Nederland en heb je weer trek in wat, terwijl je nog laat hebt gegeten. Vandaag staan een aantal dingen op de planning, we gaan eerst 2,5 uur varen met de Circle Line Cruise, vertrek 10:00 uur, daarna gaan we naar Top of the Rock Observation Deck en dan gaan we in het Yankee Stadium de MLS voetbalwedstrijd New York City FC vs. Sporting Kansas City bekijken, deze is om 19:30 uur. Al heel vroeg zijn Gerrit en Jolanda wakker. Aan de overkant van het hotel is een supermarktje waar je lekkere broodjes en hele hete koffie kunt kopen. We nemen wat lekkers en drinken wat en ontdekken dat er in het hotel ook koffie te krijgen is. Nadat we op de stoep van het hotel wat hebben gedronken in de vroege ochtend is de rest ook wakker en gaan we om 8:00 uur naar de rondvaartboot toe, dit is ongeveer 15 minuten lopen. We maken nog wat foto’s bij het maritiem Museum van een enorm vliegdekschip en zijn zo rond 8:30 uur bij Pier 83 om in te checken. Het is hoogseizoen en we worden aangeraden hier een uur van te voren aanwezig te zijn. We besluiten nog ons ontbijt te kopen en wat drinken en gaan dan weer terug naar Pier 83 voor de rondvaart. Het weer is prettig we zitten relaxed op het bovendek en kunnen alles zien. Naast ons is de start van een miljonairs ralley waar peperdure auto’s met gigantische motoren ons toebrullen en een helikopter de toespraak van onze typisch Amerikaanse gids verstoort. Op het water staat een lekker briesje en na wat prachtige foto’s van Staten Island en het vrijheidsbeeld, de Skyline van Manhattan, The Brooklyn Bridge, Yankee Stadium en alle overige bezienswaardigheden komen we rond 12:30 uur aan op Pier 83. We besluiten Down Town wat te gaan eten en lopen dus weer richting Time Square waar we een uitgebreide lunch nemen. Rond 3 uur gaan we nog even bij de gigantische M&M store naar binnen, waar Albert en Melissa nog iets kopen voor Deborah en Nathan. Dan gaan we naar de The Rock Observation Deck op 5th Avenue, het volgende onderdeel op het programma. Daar aangekomen wordt omgeroepen dat we pas om 17:00 uur naar boven kunnen en we besluiten om morgen zaterdag 27-07-2019 om 10:00 uur naar boven te gaan. We boeken alvast de tickets en besluiten naar het hotel te gaan om nog wat bij te komen van de dag. Denise heeft de metro trip naar het Yankee Stadium al bekeken en ondanks dat we al redelijk vermoeid waren van de al dat geloop door de stad, was het uurtje rust in het hotel een welkome aanvulling op het drukke programma. Aangekomen bij het eerste Metro station bleek het betaalsysteem niet te werken en enkele andere metrostations hadden hetzelfde probleem. Dus na een uur lopen door de stad besloten we met enkele taxi’s naar het Yankee Stadium te gaan voor de voetbalwedstrijd. Dit was nog al wat want 1 taxi wilde Denise en Gerrit niet meenemen omdat het verkeer in de stad op vrijdag middag druk was en we geadviseerd werden de trein te nemen. Gelukkig wilde een andere taxi ze wel vervoeren naar het Stadion waar we rond 19:35 uur aankwamen. Rond 19:45 uur was de groep compleet en konden we het stadion in. De stand was nog 0 – 0 en met 20.174 supporters keken we de wedstrijd New York City FC vs. Sporting Kansas City die door de thuisploeg met 3-1 werd gewonnen. Een prachtig stadion dat Yankee Stadium, die denk ik voor iedere wedstrijd van de Yankees bomvol zit maar nu voor een derde gevuld is. Wel goed om te merken hoe die Amerikanen aan sportbeleving doen. Na afloop ging Martijn of moet ik zeggen Martina nog een wedstrijdshirt van de thuisploeg kopen en gingen we naar de Metro. Daar zat nu een aardige meneer in een hokje die ons voorzag van de nodige informatie en onze gidsen Denise en Rick brachten ons naar het juiste perron. Daar werd plotseling omgeroepen dat er een storing was op de wissels en we werden aangeraden om op perron 4 de trein te nemen. We volgden de menigte en stapten in de trein. De halte dicht bij ons hotel was Grand Central Station daar stapten we uit en we waren moe en onder de indruk dus zonder na te denken en zonder foto’s te maken liepen we vermoeid Grand Central Station uit en besloten te voet naar het hotel te gaan. Na een lange wandeling dwars door het centrum kwamen we erg vermoeid maar met goede moed aan bij ons hotel. Volgens Martijn had hij die dag 27000 stappen gezet en 17 km gelopen. We kennen nu bijna iedere straat in Manhattan maar kunnen ondanks enkele tegenslagen weer terugkijken op een prachtige dag. Opnieuw moet ik mijn bewondering uitspreken voor Deborah en Nathan. Voor de volwassenen een vermoeide dag laat staan voor deze kanjers die gewoon de hele dag meelopen door deze wereldstad.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit.

Reinita

NewYork is een geweldige stad!
Leuk om zo met jullie mee te reizen.
Geniet ervan!
Groetjes.

Biep

Mooi verhaal. Ik ben onder de indruk.

Jolanda

Eindelijk weet ik hoe ik moet reageren(blond)
Super dat de reis zo voorspoedig is gegaan en te zien dat jullie al gelijk zo heerlijk genieten!
Liefs van kns allemaal?

wijnand

zo maak je wat mee op één dag ?

Roelie

Mooi verslag en wat goed van Debora en Nathan ?