Rondreis Amerika 2019

Dag 3 New York, zaterdag 27-07-2019

Goedendag allemaal, vandaag hadden we de volgende dingen op de planning staan. Een bezoek aan The Top off The Rock Observation deck, Ground Zero en Central Park. Maar de dag begon met een wel heel droevig bericht. Martijn kreeg een telefoontje vanuit Nederland dat zijn opa vrijdag nacht was overleden. We condoleren Martijn en zijn dierbaren met dit droevige nieuws. Later deze dag toen we op de Top off The Rock (dicht bij de Hemel) en bij de bezichtiging van Ground Zero stonden, schoot dit droevige nieuws nog wel door onze hoofden. Zo dubbel, het feit dat je zo’n prachtige reis mag maken zo ver van Nederland, maar ook dat je graag in Nederland zou willen zijn dicht bij je familie. Gecondoleerd Martijn we leven erg met je mee. Mogen de liefdevolle zorgzame vertroostende handen van God onze Vader je beschermen op deze verdere reis.

Dan past er alleen nog maar stilte…..

Deze dag hebben we om 9:00 uur afgesproken in de lobby van het hotel. Om 10:00 uur hebben we toegang tot The Rock Observation deck, een enorm gebouw met 70 verdiepingen met een prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan, Central Park, het vrijheidsbeeld en The Empire State Building. Omdat we al tickets hadden, konden we zo doorlopen, ondertussen hebben we nog even een foto gemaakt met zijn tienen op de wereldberoemde stalen balk, waarna we vervolgens naar de liften werden geloosd, die ons naar de 67ste verdieping bracht. Op drie verschillende niveau’s kun je prachtige foto’s maken en dat hebben we ook gedaan, het viel mee met de drukte en na een bezoek aan de giftshop gingen we weer met de lift naar beneden en stonden we op de 5th Street. We zochten het metro station op en gingen toen weer na enige twijfel onder leiding van gids Denise naar Ground Zero. Bij Ground Zero nam Rick het gidsen over omdat hij New York al eerder met zijn familie bezocht had. Vanuit de metro liepen we eerst naar de Sint Paul’s Church het kleine kerkje, tussen alle wolkenkrabbers dat dicht bij de Twin Towers staat en toch onbeschadigd is gebleven. Helaas waren de foto’s van de overleden brandweerlieden niet meer aanwezig in deze kerk. Nadat we de kerk hadden bezocht, liepen we zo naar Ground Zero, hoe indrukwekkend is dat om te zien, al die namen van overleden mensen en de watervallen geven een rust. Enkele witte rozen staan bij de namen van mensen die jarig zijn. Nadat we de overlevingsboom hebben gefotografeerd lopen we nog even naar het gedenkplakkaat aan de NY fire department. Dan is het tijd voor de inwendige mens. Omdat Nathan moe is gaat Albert met hem naar het hotel. Melissa, Deborah, Jolanda, Gerrit, Denise, Rick, Naomi en Martijn besluiten naar de Brooklyn Bridge te lopen, waar nog prachtige foto’s worden gemaakt. Vervolgens gaan we met de metro naar Central Park waar we halverwege binnenlopen endowntown lopen naar het Plaza Hotel (van Home Alone). We besluiten door te lopen naar het hotel. Ondertussen heeft Albert de taxi voor zondag geregeld naar het vliegveld en ook al de RV Motorhomes bevestigd. Erg moe en voldaan komen de wandelaars van de New Yorkse 2 daagse aan bij Hotel Skyline New York, een tocht van 15 kilometer en 21000 stappen. Na even nagepraat te hebben in de lobby gaat het hele gezelschap naar het zwembad van het hotel. Vanavond zullen we het niet al te laat maken omdat morgenvroeg om 6:15 uur de taxi ons naar JFK vliegveld brengt waarvandaan we met Delta Airlines ons om 10:10 uur naar Las Vegas vliegt.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit.

Biep

Weer een mooi verhaal en idd stilte voor het verlies van een dierbare. Voor vandaag een goede vlucht. Liefs

wijnand

mooi verskag weer. En gecondoleerd Martijn.

Ingrid

Martin gecondoleerd. Ik herken de stilte zo weer bij groundzero wat een indrukken. Goede vlucht vandaag

Roelie

Wat indrukwekkend allemaal ,gecondoleerd Martijn met het overlijden van je Opa ,ja de stilte doet ons nadenken ,allemaal heel veel liefs toegewenst ,?

Evert Zwaan

gecondoleerd! Martijn,

Verdriet en geluk liggen dicht bij elkaar.
Wat een mooie reis en verslag,
Veel liefs toegewenst aan iedereen.

Diégo

Wat een mooie verslagen ??Maar wat vervelend voor Martijn gecondoleerd maat.

Therese

Martijn gecondoleerd !! Sterkte

Wauw wat een indrukken, en mooie verhalen !
Ik ben weer bij gelezen liep iets achter?

Veel liefs ?

Gerda

Martijn gecondoleerd met het overlijden van je opa wat dubbel allemaal maar we mogen bidden met onze Hemelse vader dat Hij erbij is ??.
Wat een verhaal weer ik beleef het weer opnieuw toen wij daar waren in de kerk hingen de foto's en alle papiertjes en knuffels er nog erg indrukwekkend , ik geniet van dit mooie wat jullie allemaal zien en beleven en de kids doen het super goed dikke knuffel van oma aan hun ???

Evert

Martijn gecondoleerd, en sterkte.
Wat indrukwekkend daar bij Ground Zero en wat hebben jullie al veel beleefd in die paar dagen.
Goeie reis naar Las Vegas

Jolanda

Allereerst Naomi en Martijn gecondoleerd met het verlies van jullie opa!
Wat verdrietig dat dat nu net moet gebeuren nu jullie zo ver weg zijn en zien we hoe belangrijk het is altijd gedag te zeggen voordat je vertrekt!
Sterkte toegewenst en dikke knuffel voir jullie van ons allemaal!

Wij genieten vsn de foto’s en verhalen en vind slleen de fito’s dn verhalen zeer indrukwekkend laat staan als je er echt bijstaat!
Goeie vlucht naar Vegas en enjoy?