Rondreis Amerika 2019

Dag 6 Eerste reisdag met de campers naar Kingman.

Vandaag hadden we besloten niet al te vroeg te vertrekken, na een heerlijk uitgebreid ontbijtje zaten we om 10:00 uur in de camper naar de Wallmart. Onze koelkasten werken niet met deze extreme hitte, dus we besloten een grote koelbox te kopen met zakken ijs om ons drinken koel te houden. Daarna moesten we nog tanken, toen konden we op weg met de camper naar Kingman, voornamelijk snelweg. Tijdens het rijden, waarbij Nevada overging in Arizona, konden we genieten van de prachtige ongerepte natuur van Amerika. Schitterende bergen, prachtige meren en enorme vergezichten maakten de reis die zo’n 1 uur en 45 minuten duurde erg aangenaam. Albert en Gerrit reden, er stonden aardige rukwinden en soms zagen we zelfs een kleine tornado in de verte. Bepaalde stukken van het wegdek bleken aardig slecht te zijn en dan stond alles in de camper te rammelen of viel er een deurtje open. Omdat het veelal lange rechte wegen zijn, konden we mooi met de cruise control op 65 mile rijden. En dan nog komen er verschillende vrachtwagens voorbij denderen. Maar goed de reis naar Kingman was eenvoudig een makkelijk te vinden. Eenmaal in Kingman aangekomen loosde de Tomtom van Gerrit ons downtown Kingman. Door de krakende walkie talkie probeerde Melissa ons nog naar de juiste weg te loodsen, maar zoals een echte Zwaan betaamd, bleef hij zich houden aan de koers die werd opgegeven, een route de bergen in. Gelukkig had Albert een recentere kaart van Amerika gedownload en hij loodste het vakantiegezelschap naar de juiste camping Koa Journey in Kingman.

Een vriendelijke Amerikaanse mevrouw bij de receptie legt ons de regels en faciliteiten van de camping uit en vertelt ons wanneer de faciliteiten sluiten. Een oudere man in een golfkarretje wijst aan waar onze plekken zijn en vraagt of we een vuurkorf en BBQ willen lenen. In de Wallmart hadden we BBQ gekocht maar we besluiten deze in de doos te laten en in te gaan op het aanbod een BBQ van de camping te gebruiken. Er wordt besloten een was te draaien en kort daarna hangt de schone was in de waslijn. Daarna zoekt het hele gezelschap het zwembad op. We eten met elkaar hamburgers met ui, champignons, sla, kaas en ei. De spullen worden opgeruimd en we gaan ons opfrissen in het douchegebouw. Vandaag was het winderig, bewolkt en gelukkig niet zo benauwd. We zitten nu lekker aan een bakkie op de picknick tafel van de camping. Amerikanen zijn vriendelijke mensen die altijd verlegen zijn om een praatje te maken. Morgen gaan we naar de Grand Canyon, eerst gaan we in Kingman het museum bekijken met die oude trein, dan gaan we naar SeligmanRoute 66 en dan rijden we door naar de volgende camping bij de Grand Canyon.

Wijnand, als je dit leest ben je jarig en zeggen wij van harte gefeliciteerd.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

P.s. Reinita op de camping hebben we veel sprinkhanen gezien, maar in de Las Vegas bij het hotel niet.

Gerda

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en ja de natuur is prachtig, lekker dat er wat bewolking is effen niet te veel zon op je hoofd, slapen jullie goed in de camper ??☕️

Therese

Heerlijke verhalen ??lekker genieten maar dat doen jullie dat lees ik zeker terug in jullie verhalen

Liefs ?

Jolanda

Wat stoer om in zulke grote campers te rijden en moet gelijk aan het liedje denken van “ want ik wil nog wel een huisje op wielen”??
Gelukkig minder heet voor jullie en ook voor ons hier haha
Wie had gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen?veelste heet voor een blanke?geniet en liefs van hier

Wijnand

dankjewel voor de felicitatie. heerlijk is het om op die wegen te rijden en om je heen te kijken naar al het moois. handig om walkie talkies te hebben. ??

Biep

Wat is het verhaal weer leuk. Ik zit momenteel op de Spakenburgse markt met Jan te EHBO_ en. We hebben hier af en toe een bui maar verder is de temperatuur prima.

Michiel

Leuk om te lezen deze verhalen. Geniet er van.