Rondreis Amerika 2019

Dag 7 Op weg naar de Grand Canyon.

Vandaag staan we op en zien we donkere wolken boven de bergen van Kingman. Het waait ook redelijk en de temperatuur is gedaald tot rond de 20 graden. We ontbijten lekker bij de Camper en horen het onweren in de bergen.  Dan zien we twee flitsen die op zo’n 5 a 10 kilometer uit de hemel komen, wat te horen is aan de donderslagen. Na het ontbijt rijden we de camping af. Omdat het slechter weer is besluiten we niet naar het treinmuseum te gaan, maar door te rijden naar Seligman (cars town). We rijden over de historische Route 66 naar Seligman en komen langs authentieke tankstationnetjes en  boerderijtjes. Vanuit Kingman is het wel gaan regenen dus we hebben er goed aan gedaan om niet naar het treinmuseum te gaan. Eenmaal aangekomen in Seligman worden souvenirs gekocht en foto’s gemaakt van prachtige houten winkeltjes en leuk versierde auto’s. Daarna rijden we over de Highway 40 en een stuk binnendoor naar Grand Canyon National Park. Na het vertoon van de national pass en een ID  gaan we op weg naar onze camping Mather Campground. Eerst moet Gerrit nog in de remmen, omdat een aantal Elken voor de camper willen oversteken. Maar ze besluiten toch even te wachten en we kunnen door. Aangekomen op de camping is het inchecken een kwestie van een paar minuten we worden verwezen naar onze plekken 67 en 69. We staan vlak bij elkaar op deze Gouvernement Camping en we zetten de partytent op (want het regent), de BBQ in elkaar, relaxen, helpen een Engelsman die probeerde met zijn camper een boom om te rijden, nemen een hapje en een drankje en gaan een stuk lopen. Er is totaal geen wifi en geen bereik en we mogen de aggregaat maar enkele uren in de ochtend en avond aanzetten. We staan aan de rand van de Grand Canyon en moeten de vlucht met het vliegtuigje nog bevestigen, dus we besluiten de camping te gaan verkennen op zoek naar een telefoon, de douches die aan het begin staan en de supermarkt. We vinden alles. Albert regelt de bevestiging van het vliegtuig over de Grand Canyon, wat we vrijdag na vertrek gaan doen en we besluiten een wandeling te maken naar een uitzichtpunt in de Grand Canyon. Het informatiebord geeft aan dat het 0,75 mile lopen is en na een korte wandeling komen we aan bij de rand van de Grand Canyon en wat je dan aan natuurschoon ziet is niet met woorden te beschrijven. Wat een rotsen, dieptes en prachtige vergezichten. Vele foto’s worden gemaakt en we besluiten nog een ander uitzichtpunt te bekijken Yavapai Point. Daar is een museum waar je gratis in kunt met een raam die boven een klif hangt en een maquette van de Grand Canyon. Onderweg komen we een aantal elken tegen die we op een paar meter kunnen benaderen en mooie foto’s worden er gemaakt. Daarna loopt de familie Zwaan terug naar de camping en de familie Hop neemt de bus naar de camping. Onderweg komt de beide families weer een groep elken tegen en de familie Zwaan wordt opgeschikt als er twee grote steenarenden over ze heenvliegen ongeveer 5 meter boven hun hoofd. Nog wat laatste inkopen gedaan bij de supermarkt en dan worden de BBQ’s aangestoken en genieten we van een lekker maal. Rick en Martijn maken nog een gezellig kampvuurtje, iets wat niet meeviel, want door het vochtige weer was het hout nog nat, maar we warmen ons nog op bij het vuur omdat de buitentemperatuur is gedaald naar 13 graden. Het is ook erg donker op de camping en na 22:00 uur mag je niet teveel lawaai maken. Dus rond 22:45 uur frissen we ons op en gaan we naar bed. Morgen gaan we de Grand Canyon nog verder bekijken maar dan met de bus.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Roelie

Wat een mooie belevenis weer ,ja de grandcanyon daar word je stil van zo mooi ,en de elken zijn je huisdieren ?veel plezier

Gerda

Ja wat een natuur is het daar en ook de Elken en steenarenden mooi om dat te zien, hebben jullie toch een koude nacht gehad na al de warmte in Las Vegas

Biep

Mooi verhaal ik miste het maar wist dat jullie geen wifi hadden.