Rondreis Amerika 2019

Dag 8 Mather Campground, Grand Canyon.

Vandaag zijn we een volledige dag op de camping en na een uitgebreid ontbijt, besluiten we nog meer van de Grand Canyon te bekijken, de Grand Canyon is ruim 400 km lang en op sommige plekken 15 km breed. Het is vandaag een stuk warmer dan gisteren zo’n 30 graden, dus we nemen genoeg drinken mee en smeren nog wat broodjes voor onderweg. Er rijden bussen waar je zo op kunt stappen en we pakken bij de camping de blauwe bus en die brengt ons naar Bright Angel Trailhead. Hier stappen we over op de rode bus (net een derby). De rode bus brengt ons naar Hermits Rest, zodat we de Hermit Trailhead kunnen lopen. Deze route is 7 miles en leidt ons langs de Grand Canyon op verharde en onverharde paden met afgronden op 2 meter. Je kunt je niet voorstellen wat voor indrukwekkende vergezichten je hier ziet. Je moet er geweest zijn om dat te kunnen ervaren. De wandelroute gaat langs Pima Point, Monument Creek Vista, The Abyss, Mohave Point, Hopi Point, Powell Point, Maricopa Point en Trailview Overlook, terug naar het startpunt van de rode lijn. Op drie plekken kunnen we de bus terug nemen naar de blauwe lijn en daar maken we dan ook dankbaar gebruik van, omdat het best wel warm en berg op en af lopen is en je goed moet opletten waar je loopt, vooral op die onverharde paden niet ver van de afgrond. Op het heetst van de dag pakken we de blauwe bus weer terug naar de camping en praten na over onze ervaringen en indrukken van die dag onder het genot van een hapje en een drankje. Zelfs Gerrit neemt samen met Martijn 4 blikken bier. Na een lekkere douche en een speurtocht door de bossen over een pikdonkere camping waar de elken tussen de tenten en campers doorlopen, besluiten we te gaan slapen. Het was weer een bijzondere dag, doordat we midden in de natuur onze camper hadden staan, konden we helaas niet naar de uitvaartdienst van de opa van Martijn kijken, dat speelde wel als een rode draad door deze dag, maar we weten dat opa nu bij zijn hemelse vader is en vanuit Amerika zeggen we rust zacht opa. We wensen oma en alle nabestaanden en dierbaren veel kracht, liefde, rust en wijsheid toe en weet dat onze Vader in de hemel ook jullie omringt met zijn liefdevolle armen.

Als we morgen opstaan vertrekken we eerst naar het vliegveld voor een vlucht over de Grand Canyon en gaan dan door naar Page.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Mooi

Ella

Wat een mooie verhalen! Geniet er allemaal van!