Rondreis Amerika 2019

Dag 9 Vlucht Grand Canyon en Reisdag naar Page

Vandaag moeten we ons al om half 9 melden op Grand Canyon Airport voor een vlucht van 3 kwartier over de Grand Canyon. We staan dus vroeg op, maken ons klaar en na het ontbijt vertrekken we naar het vliegveld. Daar aangekomen, checken we in, wachten we tot we in een twee propeller vliegtuig worden gedirigeerd door een knappe piloot, waarmee we voor 20 dollar bij het vliegtuig op de foto kunnen. Op basis van ons gewicht vindt er een verdeling plaats in het vliegtuig en Gerrit de zwaarste van het stel wordt op de eerste rij gezet naast een propeller. Aan de andere kant compenseert Naomi het gewicht voorin. Op de tweede rij zitten Albert en Jolanda op de derde rij Nathan, Melissa en Deborah en daarachter zitten Rick, Denise en Martijn. We stijgen op vanaf een landschap dat lijkt op een vlak stuk land, er staan naaldbomen er is wildlife, er zijn wegen en in het vliegtuig wordt gezegd dat dit vroeger zee was. Dan zie je de randen van de Grand Canyon opdoemen en dan zien we al dat spectaculairs weer vanuit de lucht. We hebben koptelefoons op met een nederlandse gids die ons verteld over de geschiedenis van de Grand Canyon. Na een vlucht van 45 minuten landen we weer op Grand Canyon Airport met een karrevracht aan foto’s en indrukken. Nathan was tijdens de landing in slaap gevallen en Denise vond de vlucht in zo’n klein vliegtuigje eng. Het vliegtuigje vliegt 160 km per uur en daardoor lijkt het net of hij soms stilstaat. Nadat we in de giftshop hebben gelopen, stappen we in de camper op weg naar Page. Op de route ligt onze camping en op aanraden van Albert besluiten we ons nog netjes bij Mather Campground uit te checken. Omdat Gerrit twee keer verkeerd rijdt, checkt Albert ons ook uit. Daarna gaat de route langs de north rim van de Grand Canyon naar Page zo’n 2,5 uur rijden. De north rim is van november tot mei onbegaanbaar door de sneeuwval. Vanuit de camper kunnen we nog prachtig over de Grand Canyon heen kijken en ook de rest van de route gaat over uitgestrekte lange wegen met prachtige vergezichten en natuur. In de camper wordt tijdens de reis yahtzee gedaan en genoten van de prachtige natuur. Op anderhalf uur rijden van Page, tanken we onze campers vol, eten wat en rijden naar Page. Daar aangekomen gaan we bij de Wallmart inkopen doen en rijden we naar Lake Powell, waar onze camping Wahweap Campground is. Via een mooie weg langs Marina komen we aan bij de camping. We checken in rijden naar de plekken Loop B plek 16 en 17, installeren ons en lopen naar voren om een was te draaien om vervolgens een frisse duik te nemen in Lake Powell. Vanuit de verte lijkt het water mooi blauw maar het heeft dezelfde kleur als het kleine zeetje zo merken Rick, Denise, Martijn en Naomi op. Na een verfrissende duik kijken we hoe het met de was is. De witte was is redelijk droog en de donkere was is drijfnat. We wringen alles uit en stoppen de was in de droger. Zelfs de droger doet z’n werk niet goed en even later hangt alles nog aan een waslijn te drogen. Vanaf de camping genieten we van de zonsondergang en prachtige luchten rondom de camping die daarmee gepaard gaan. Achter de heuvels flitst het maar op de camping waait het later op de avond wat harder. Na een frisse douche en wat napraten met elkaar over de dag gaan we allemaal moe en voldaan naar bed. Morgen gaan we naar de Lower Antilope Canyon in page.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

wijnand

prachtig om jullie verhalen te lezen. de grand Canyon is echt ongekend mooi. goede reis verder.

Ingrid

Wat zien jullie mooie natuur, de Grand Canyon blijft adembenemend mooi!

Biep

Mooi verhaal.