Rondreis Amerika 2019

Dag 10 2de dag Wahweap Campground en Lower Antilope Canyon.

Vandaag staat een bezoek aan de Lower Antilope Canyon op het programma. Het is 36 graden in Page maar door het bezoek aan Las Vegas, valt deze temperatuur nog mee. We hebben in Nederland deze Canyon geboekt en gisteren hebben we het nog per telefoon bevestigd. We moesten om 9:30 uur melden bij Ken’s Tours en we reden rond 8:50 uur van de camping af. Albert, Melissa, Deborah en Nathan hebben een privé tour geboekt, waarbij ze in een deluxe wachtruimte met aircondition konden wachten, een fles water kregen en in alle rust door de Canyon konden lopen waarbij de gids hen hielp met het maken van de perfecte foto’s. Na afloop kregen de kinderen ook nog enkele items uit de giftshop. Gerrit, Jolanda, Rick, Denise, Martijn en Naomi gingen met vier fransozen een half uur later de Canyon in op hetzelfde moment dat er nog 6 groepen naar beneden gingen. Op weg daar naartoe wees niets erop dat het een fantastische tour zou worden, maar we wisten al van verhalen en foto’s van de mopperino’s dat we iets moois zouden beleven. Je daalt een trap af en komt in de Canyon terecht en wat je daar ziet overtreft de allermooiste lichtshows. Kloven, doorkijken met prachtig lichtinval. Rotspartijen die op dieren en mensen lijken. Een fossiel van een salamander. Er worden bij elkaar honderden foto’s gemaakt die later zullen bevestigen hoe prachtig het is. Kortom iedereen keek zijn ogen uit, wat een natuurschoon. Na een rondleiding van ruim een uur komen we weer boven. De familie Hop die een half uur eerder was gegaan dan de familie Zwaan stond op ons te wachten en na een bezoek aan de Wallmart gingen we naar het strand van Lake Powell, vlak voor onze camping zo’n 10 minuten lopen. Het was heerlijk verfrissend een duik in Lake Powell. Rond half 5 vertrokken we naar de camping en werd er avondeten gekookt. We konden bij het WC gebouw de laatste verslagen nog uploaden. Na het eten gaan we ons opfrissen in het douchegebouw, stoken we een kampvuur en doen we spelletjes.

Morgen gaan we naar Monument Valley, Gouldings Campground een rit van 2 uur. Na vertrek uit Page bezoeken we nog de Horseshoe Bend.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Michael

Hele mooie ervaringen en erg leuk dat jullie dat op deze manier delen. Veel plezier met de reis en met elkaar! Groet, Michael

Gerda

Zoveel natuur schoon niet te beschrijven alles begint te leven als ik jullie verhalen lees???

Biep

Jullie verhalen nemen mij mee op jullie vakantie.?

Therese

Wauw wat een prachtige avonturen en verhalen ! Ik ben weer bij gelezen en de foto’s dat is zo mooi lijkt wel nep ongelofelijk ? veel plezier liefs x