Rondreis Amerika 2019

Dag 11 Horseshoe Bend en vertrek van Wahweap Page naar Monument Valley.

Gisteravond hebben we nog onweer en regendruppels op de camping gehad, maar toen we opstonden, hadden we al weer een onbewolkte lucht en 28 graden. We hadden afgesproken om 9 uur te vertrekken naar de Horseshoe Bend, vlak buiten Page. Vandaag is Rick de chauffeur van de roze flamingo camper van de Familie Zwaan en Albert rijdt zijn eigen palmbomen camper. Aangekomen bij de parkeerplaats van de Horseshoe Bend moeten we 10 dollar betalen om beveiligd te parkeren, dan is het routine om de aggregaat aan te zetten en na zo’n 15 tot 20 minuten lopen bereiken we de kloof die lijkt op een hoefijzer. Voor de veiligheid hebben de Amerikanen een lang hek geplaatst. Maar je ziet al veel japanners, volledig bedekt met kleding, kamikaze selfies maken buiten de hekken met afgronden op 10 cm. En dat terwijl de temperatuur al ver boven de 30 graden is gestegen, wat al een attractie op zich is. Wij besluiten na wat foto’s achter de hekken ook een wat hoger gebied op te zoeken en vele foto’s worden gemaakt van de indrukwekkende dieptes en mooie rotspartijen van de Horseshoe Bend. Na een wandeling terug in de hitte bergop, rijden we de camper naar onze camping Goulding’s Campground in Monument Valley en rit van twee uur door het prachtige landschap van Utah – Arizona. Eenmaal ingecheckt op deze prachtige camping, omgeven door rotsen, besluiten we een verfrissende duik te nemen in het binnenzwembad, daarna wordt er wat gegeten. Tijdens het eten worden we lastiggevallen door enkele tientallen kleine bijtende vliegen. We moeten wel complimenten geven aan Rick, Denise, Martijn en Naomi. Ze helpen mee met aankoppelen en afkoppelen van beide campers, zetten de partytent op en helpen afbreken, ze koken eten, helpen mee met de afwas en vegen de camper uit. Zo houden we met elkaar tijd over om vakantie te vieren. Aan het begin van de avond gaan we allemaal douchen op de camping en na het doen van enkele spelletjes gaan we weer ons bedje opzoeken. Morgen gaan we naar Forrest Gump Point Monument Valley en rijden dan door naar het stadje Moab.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Weer een mooi verhaal?

Gerda

Wat maken jullie toch veel mee super om leuk om met jullie mee te reizen ??

Roelie

Wat mooi om jullie verhalen te lezen ,wat een veel zijdig land .

Therese

Super leuk weer en fijne dat iedereen mee helpt ??Samen gaat alles beter liefs ?

Arjan en Els

Zo mooi om te lezen. Veel plezier mee elkaar