Rondreis Amerika 2019

Dag 12 Vertrek uit Monument Valley en rijden naar Moab, Arches National Park.

Vanaf de camping Goulding’s Campground is het 2,5 uur rijden naar Moab en vanaf Moab is het nog 45 minuten rijden door Arches National Park naar onze camping Devils Garden Campground een camping in de natuur midden tussen de campings in. Onderweg komen we langs Forrest Gump Point 13 Highway US 163. Daar worden nog even beroemde foto’s gemaakt op de weg met op de achtergrond enorme rotspartijen die uit de vlakte opdoemen. We moeten nog wel enkele japanners wegjagen die later aankwamen en zo maar voor ons opdoken en onze achtergrond vertroebelen. Maar na een indrukwekkende instructie en armbeweging van Gerrit schieten de japanners van de weg af en gaan achter ons staan. Daarna worden nog enkele foto’s genomen en helpen we een ander Japans gezin met het nemen van een gezinsfoto. Daarna rijden we over lange rechte highways, naar Moab. Over het uitzicht vanuit de camper hebben we al veel geschreven en ook nu weer was het adembenemend mooi en uitgestrekt. Je moet het meegemaakt hebben om het gevoel te kunnen krijgen. In Moab aangekomen doen we eerst boodschappen, omdat de voorzieningen op Devils Garden Campground alleen een WC gebouw zijn en een amfitheater. Nadat we geïnstalleerd zijn, hoeven we maar twee kilometers te lopen om verschillende Arches te bewonderen. Dat doen we dan ook met het hele gezelschap. De tocht erna toe gaat bergop en af en er moet soms op rotsblokken geklommen worden om de Arches van dichtbij te bewonderen. De route staat aangegeven met op elkaar gestapelde stenen en je kunt voetsporen volgen, maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Toch vinden we de weg terug, mede dankzij “Ellie Lust op patrouille”, want zij koos de juiste frequentie. Eenmaal terug op de camping nemen we een hapje en een drankje voor de inwendige mens. Daarna gaan we avondeten. En in navolging op de complimenten voor het meehelpen laat Deborah vandaag zich ook van haar goede kant zien, door mee te helpen met de afwas. Daarna is er kinderdisco, met nummers als “dans met tante Rita”; “Pinguïn dans” waarbij Nathan lekker aan het schudden was met zijn billen. Ook het vliegenlied en Macarena schallen over de camping heen. Iedereen danst mee ook de kinderen op de rotsen en andere volwassenen bij hun campers. Het is één groot feest op de camping. Nadat het donker is geworden, frissen we ons op in de camper en in het WC hokje en we kijken nog even de sterren een gaan dan naar bed. Morgenvroeg lopen we nog de Devils Garden Trailhead waar we nog enkele Arches kunnen bewonderen. Daarna rijden we 45 minuten terug naar Moab waar we de volgende camping hebben.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Evert

Echt het Amerika gevoel : On the road again??

Biep

Fantastisch weer?

Roelie

Ja lieve fam wat je allemaal ziet is heel indrukwekkend ,wat is de schepping van God geweldig ,dit allemaal vergeten jullie nooit meer liefs ?