Rondreis Amerika 2019

Dag 15 Reisdag van Moab naar Bryce Canyon Ruby's Inn RV & Campground.

Vandaag hebben de langste reisdag van de vakantie voor de boeg. Na het ontbijt vertrekken we rond 9 uur voor een 4,5 uur durende rit naar Bryce Canyon. Eerst gaan we tanken bij het tankstation dat bij de camping hoort. We hebben weer voor 85 dollar getankt. De prijs is zo’n 3 dollar per gallon en een gallon is 3,8 liter. Vanaf de camping zitten Denise en Melissa achter het stuur. Onderweg genieten we weer van de prachtige vergezichten, de bergen waar op de toppen nog sneeuw ligt zoals de Hilgard Mountain. Onderweg op Higway 70 doen we de eerste pitstop en gaat Albert achter het stuur zitten, we zitten dan bijna op de helft. Het zijn lange snelwegen waar je soms een tijdje geen verkeer tegen komt en dan rijdt er weer zo’n roadtrain voorbij, terwijl we toch zo’n 65 a 70 miles per uur, zo’n 100 tot 110 km per uur. We vragen ons af, is het een Peterbilt of een Mack. De meeste asfalt vervoerders met een trailer en één of twee aanhangers erachter worden voortgetrokken door een Peterbilt. Enorme vrachtwagens met grote neuzen, twee zinken pijpen ver boven het dak uitstekend en een half huis achter de cabine. Als we afbuigen naar de Highway 89, waar Gerrit het stuur overneemt van Denise is de omgeving groen en zien we een snelstromende rivier uit de bergen komen, de Servier Rivier. Kortom een prachtige rit met veel variatie in landschap, kleuren bergen, het begint allemaal een beetje gewoon te raken, maar dat is het niet. Van Highway 89 slaan we linksaf Highway 12 op en komen we in het Red Canyon gebied waar we tussen rode bergen en rotsen doorrijden en enkele uitgehakte tunnels, die lijken op Arches, inrijden. Red Canyon is een voorloper van Bryce Canyon. Rond 2 uur rijden we bij Bryce Canyon Lodge de camping op, althans dat denken we. We moeten nog langs lodges, over het camping terrein, langs het zwembad en dan na 5 minuten rondrijden komen we aan bij het gebouwtje van Ruby’s Inn RV & Campground waar we inchecken. De flamingo camper staat achter het informatiehokje op plaats 87. En de palmbomen camper staat even verderop op plaats 144. Eenmaal geïnstalleerd, blijkt dat de camper van Albert en Melissa lekkage heeft op de slangen van het afvoerwater. Dat bleek al in Moab toen er onder de camper van Albert en Melissa een visvijver ontstond. Toen stond de camper achterover en nu in Bryce City, op Ruby’s Inn RV & Campground staat de camper iets voorover. Met duck tape proberen we de waterstromen wat naar achteren te lozen, maar dat helpt maar een klein beetje. Albert belt de Cruise Amerika helplijn, maar tot nu toe hebben ze nog niet teruggebeld. We nemen een frisse duik in het zwembad. Dit zwembad heeft ook een hottub, we zonnen wat in het gras bij het zwembad en gaan dan weer terug naar de camper waar we wat eten, enkele spelletjes doen, een filmpje kijken en dan gaan slapen. De temperatuur is in de avond gedaald naar 16 graden celsius dus voor het eerst hoeft de airco niet aan. Morgen gaan we Bryce Canyon bezoeken, op 5 km van de camping.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Prachtig ?

Gerda

Wat een verhaal weer

Roelie

Ja een reisdag is ook erg mooi ,jullie zien zo veel ,en die trucks zijn voor de mannen geweldig ??

Wijnand

mooi verhaal weer. hopelijk is het nog op te lossen met de afvoer.

Mirjam r

Leuk om alles te volgen van jullie

Jolanda

Wat een afstanden liggen jullie af zeg!
Blijft super leuk om te lezen over jullie avontuur en super knap dat jullie daar elke dag tijd en zin voor maken na zoveel inspanning!
Liefs uit Curacao