Rondreis Amerika 2019

Dag 16 Bryce Canyon, Ruby’s Inn RV & Campground

Vandaag gaan we Bryce Canyon bezoeken. We hebben afgesproken rond 9 uur de shuttle bus te pakken naar Bryce Point. Als we opstaan is het nog steeds 16 graden en ontbijten we buiten met trainingsjassen aan. Rond 9:30 uur stappen we in de shuttle bus en na een ritje van een kwartier worden we afgezet op Bryce Point. Hier hebben we een prachtig uitzicht, op een hoogte van 2529 meter over Bryce Canyon een hoefijzervormig dal met naaldbomen en heel veel rode pilaarachtige rotspartijen die de Canyon tot iets magisch maken. Hier worden panorama foto’s gemaakt en na overleg besluiten we af te dalen op een trail van 1,7 km het dal in waar we prachtige uitzichtpunten hebben en een kleine doorgang door de rotsen en zo afdalen in het dal. Onderweg worden weer prachtige foto’s gemaakt. Aangekomen bij Peekaboo Loop trail, een ronding van 3 mile (4,8 km), besluiten we de kortste route te pakken richting de Navajo Loop trail een afstand van 2,1 km. Daarna moesten we nog een afstand van 0,5 km overbruggen tussen de Peekaboo Loop trail en de Navajo Loop trail. De Navajo Loop trail is 1,1 km bergop met soms hele steile stukken. De hele route gaat veelal bergop en af en is best wel pittig te noemen, maar het uitzicht vergoed alles. Via de Navajo Loop trail zijn we op weg naar Sunset Point. Om de buurt van Sunset point worden we met trappen en zigzag paadjes omhoog naar de bovenkant van de Canyon geleid op 2438 meter. Je kunt je voorstellen dat zowel het uitzicht als de route adembenemend waren. De vele foto’s die tussen het hijgen door gemaakt zijn, geven een mooi inzicht in de schoonheid en indrukwekkendheid van de natuur in Bryce Canyon. Aangekomen op Sunset Point nemen we de shuttle bus naar het Visitors centrum waar we nog een film bekijken van Bryce Canyon en haar Wildlife. Ook worden weer enkele souvenirs gekocht. Denise, Rick en Martijn zijn in de bus gebleven vanuit Sunset Point naar de camping. Albert, Melissa, Deborah en Nathan nemen de bus terug vanaf het Visitor centrum naar de camping en Jolanda, Gerrit en Naomi besluiten nog even een wandeling te doen van het Visitor centrum naar de camping een wandeling van 5 km. Aangekomen op de camping relaxen we wat doen spelletjes buiten, kijken op de telefoon wat er op het internet te beleven is of typen de verslagen van de afgelopen twee dagen. Dan volgt het gebruikelijke eten, douchen, napraten over de dag of nog een spelletje doen. Vervolgens duiken we weer met vele indrukken opgedaan ons bedje in. Morgen rijden we naar Zion Canyon Campground.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Biep

Mooi verhaal maar Jolanda had dit gisteren verteld door de telefoon.

Roelie

Wat een prachtige foto’s ,en mooie verhalen ?

Ingrid

Wat een mooie wandeling, wat een natuur!

Therese

Super verhalen !! XXX

Ella

Wat een mooi verhaal weer. En wat zullen jullie hebben genoten van al het moois wat de natuur te bieden heeft! Veel plezier en geniet vooral??