Rondreis Amerika 2019

Dag 26 San Francisco, Marriott Union Square Hotel on 480 Sutter Street

Vandaag staat op de planning een fietstocht over de Golden Gate Bridge en dan met het pontje terug en nog even wat inkopen doen in San Francisco en in de avond een gezellig afsluitend etentje. We zijn vandaag al vroeg wakker en dan gaat ineens de telefoon van Gerrit. Albert aan de lijn die meldt dat KLM onze vlucht van dinsdag heeft geannuleerd. En ook kort daarna krijgt Gerrit de melding binnen op de app. Enkele alternatieven worden aangeboden. Maandag (1 dag eerder) aan het begin van de middag of aan het eind van de middag een rechtstreekse vlucht, dinsdag een aantal vluchten met Air France met tussenstop in Parijs of donderdag (1 dag later) een rechtstreekse vlucht vanaf San Francisco naar Amsterdam. We overleggen even met iedereen en er wordt het moeilijke besluit genomen om de planning om te gooien en aan het eind van de middag de rechtstreekse vlucht te nemen naar Nederland. Een vlucht van een kleine 11 uur met ook nog eens 9 uur tijdsverschil te overbruggen, 20 uur later Nederlandse tijd landen we dus. We pakken die ochtend snel onze koffers in, regelen taxi’s naar het vliegveld van San Francisco bij de bell boy. En regelen ook dat we op Schiphol een dag eerder worden opgehaald door een taxi en door Frank. Het miezert in San Francisco en omdat we voor 11 uur uitgecheckt zijn, om mogelijk de laatste hotelovernachting terug te kunnen krijgen, hebben we nog tijd om even Down Town San Francisco wat inkopen te doen of wat rond te kijken in de winkels. Rond half 1 moeten we ons melden bij de bell boy die rond 13:45 uur twee taxi’s heeft geregeld naar het vliegveld, rit van 20 minuten. Op het vliegveld aangekomen checken we onze koffers digitaal in en nadat ze gewogen worden zijn we binnen een kwartier in de vertrekhal en moeten we nog even langs de douane. De rij bij de douane duurt langer maar ook dit verloopt zonder al te veel problemen. Achter de douane wordt er nog wat gegeten en bekijken we nog enkele tax free winkels. Rond 15:40 uur checken we in voor de vlucht naar Nederland die rond 16:25 uur vertrekt. Doordat we last minute nog 10 stoelen moesten reserveren, op een vlucht die dezelfde dag ging, hadden Albert en Melissa en de kinderen gelukkig stoelen bij elkaar maar de families Zwaan, De Graaf en Van de Groep zaten allemaal afzonderlijk van elkaar verspreid door het hele vliegtuig. De vlucht ging op tijd vertrekken en na 10 uur films kijken, proberen te slapen, iets te eten, wat te drinken, de beentjes strekken, gesprekken te voeren met de buurman of buurvrouw, geïrriteerd te hebben aan krijsende en tegen je stoel schoppende kinderen, landen we rond 11:25 uur Nederlandse tijd op de polderbaan. En na 10 minuten taxiën staan we aan de gate en kunnen we uit het vliegtuig. Complimenten aan KLM voor de service tijdens de nachtvlucht, aan gratis eten en drinken kwamen we niets te kort tijdens deze nachtvlucht. Omdat de koffers ook allemaal snel waren reden we voor half 1 Schiphol af naar Ongs Darrup.

Weet niet of jullie het met het lezen van deze verslagen hebben beleeft, maar ondanks het droevige bericht van overlijden van de opa van Martijn en het feit dat we een dag eerder uit San Francisco moesten vertrekken, hebben we een fantastische, onvergetelijke vakantie beleefd. Wat is Amerika toch een prachtig land met schitterende natuur en veelal vriendelijke en hartelijke mensen. En ook ik wil iets persoonlijks zeggen tegen mijn reisgezelschap:

Albert: wat heb ik diep respect voor jou. Dat jij met die longziekte zonder 1 wanklank hebt doorstaan. Je oogt wat gehaast en gestresst op de reisdagen en ik geniet als ik die boekhouder zie lopen met die map papieren onder de arm bij het inchecken en omrijdt omdat je je verplicht voelt om uit te checken bij een camping. Je kennis en interesse over Amerika boeide mij, bedankt vriend.

Melissa: een echte Beekhuis. Jij kan veel meer dan je laat zien. Je zorgt goed voor je gezinnetje, je bent op jou manier druk met van alles, kortom je bent een topvrouwtje. Vond het erg dapper dat jij in die camper hebt gereden en hoop en verwacht, ondanks sommige teleurstellingen, dat je enorm hebt genoten.

Deborah: jij bent behoorlijk aan het puberen, afzetten tegen dingen die je niet leuk vindt. Blijf respect houden voor je ouders en help je ouders regelmatig mee met de afwas en met andere dingen, je bent nu 11 dat kan je makkelijk. Je vader en moeder houden heel veel van je en daar kun je best wel iets voor terugdoen ook al vind je het niet altijd even leuk. Kon ook merken dat jij genoot van Amerika met haar zwembaden, kampvuur en marsh mallows eten, M&M shop en andere leuke winkels. Wat me bijblijft is ook New York waarin jij je toch behoorlijk door die vele kilometers lopen hebt heengeslagen. Je bent een toppertje.

Nathan: jij bent de kleine man van het gezelschap. Met je voorkomen trek je de aandacht van vele Amerikanen. Jij doet alles op je eigen manier en als je het niet bevalt dan laat je het iets te nadrukkelijk merken. Zorg dat je altijd met je goede been uit bed stapt en je vriendelijkste gezicht opzet, want dan ben jij om op te vreten. Je moet nog veel leren maar ik denk dat je het beste ontwikkelt als je leert om te gaan met teleurstellingen. Ook aan jou kon ik zien dat je genoot van de zwembaden en bommetjes maken, spelletjes doen (zolang je maar wint), kampvuur en marsh mallows eten. Je bent een prachtig ventje.

Jolanda: had ik al gezegd dat ik van je hou? Jij bent de moeder van het gezelschap, koken, wassen, wekker, de aanjager en onze Ellie Lust. Die Amerikaan verwoorde het prachtig: Hi Princes, welkom to Las Vegas, love your hair. Wat hou ik toch veel van je en wat heb jij ervoor gezorgd dat onze 25 jarige huwelijks reis onvergetelijk is geworden. Hoop dat je ondanks al dat geregel en al die enge kronkelwegen, de nationale parken, je rust hebt gevonden in Amerika en genoten hebt van de prachtige natuur. Wat je zei toen we in de Grand Canyon liepen blijft me altijd bij.

Denise: ook jij hebt een lichaam dat niet te benijden is met je Fibromyalgie. Ook van jou heb ik geen wanklank gehoord ondanks dat het wandelen vermoeiend was zo nu en dan en het bed in de camper niet al te comfortabel. Je blijft maar doorgaan en het maximale te eisen van jezelf en je omgeving. Ook van jou hou ik enorm veel, vergeet dat nooit. Wij lijken qua karakter veel op elkaar en dat botst soms wel eens maar ik ben erg trots op jou. Als Jolanda er even niet is neem jij de moederrol in het gezin naadloos over en daar geniet ik van. Heb gezien dat ook jij enorm hebt genoten van jullie huwelijksreis door Amerika en dat deed mijn vaderhart sneller kloppen.

Rick: jij bent het kortst in ons gezin en toch voelt het erg vertrouwd met jou erbij. Jij helpt ons mee in alles, met rijden, met afkoppelen, met afwassen kortom als we het met elkaar doen dan hebben we allemaal vakantie, is jou motto. Je houdt je prima staande tussen die excentrieke Zwaantjes. Wat mij opvalt is dat je erg geïnteresseerd bent in detailinformatie uit het gezin. Je weet welk merk keuken we hebben, omdat dat ooit een keer gezegd is en je kent elk kenteken van de familie uit je hoofd. Hoop dat je als harde werker ook hebt genoten van je huwelijksreis in Amerika. Het was vaak erg vroeg opstaan om het programma van die dag te kunnen doorlopen en veel ondernemen. Ik heb van jou genoten en heb gemerkt hoeveel je van mijn dochter houdt. Ik ben enorm dankbaar dat je mijn schoonzoon bent en dat je deel uitmaakt van ons gezin. Ik zou je graag een dikke knuffel willen geven.

Naomi: onze denker, onze perfectionist, onze sociaal gevoelige jongste telg uit het gezin. We kunnen je qua denkwijze niet altijd volgen en misschien is dat ook wel een zwanen trek. Je bent erg lief en zorgzaam en staat niet graag op de voorgrond. Heb gemerkt dat je hebt genoten van de vakantie in Amerika, blijf jezelf ontwikkelen en probeer ook af en toe in de spotlights te gaan staan want dat verdien je. Ik hou enorm veel van je en ben trots op je.

Martijn: wat waardeer ik je opgewektheid, je doorzettingsvermogen en je energie (soms iets teveel). Ondanks emotionele tegenslagen probeer je toch het beste ervan te maken en daarmee bepaal je voor een groot deel de sfeer van die dag. Soms ga je in je bewoordingen iets te ver, maar we mogen niet klagen, want …………. we hebben vakantie. Jou energie geeft energie en dat waardeer ik enorm aan jou. Ook voor jou een dikke knuffel.

Poehee, Potdikkie wat een verhalen allemaal, ik vond het leuk om te doen en ondanks dat alles nog een plekkie moet krijgen en dat alle indrukken nog niet verwerkt zijn heb ik een onvoorstelbare, bijzonder geweldige vakantie gehad. Ben dan ook dankbaar dat dit mij allemaal gegeven wordt.

Veel leesplezier en tot een volgende keer misschien,

Gerrit

Reacties

Reacties

Evert

Bedankt voor de mooie reisverhalen en super dat we zo met jullie konden meereizen en meebeleven wat het voor een prachtige reis was.

Roelie

Ja Gerrit ik wil jou bedanken voor alle verslagen die ik las ,elkedag naar uit gekeken ,ik heb mee gereisd ,wat was het een geweldige vakantie ??

Biep

Bedankt voor je mooie verhalen. En dan als laatste over ieder persoonlijk nog iets. Love hou?

Ingrid

Bedankt voor jullie leuke verhalen, het was erg leuk om met jullie mee te reizen!! ?

Gerda

Bedankt voor alle mooie verhalen die jullie met ons hebben gedeeld petje af het was weer effen volop genieten van alle belevenissen elke dag in Amerika wat een schitterend land om daar vakantie te mogen houden ????

Wijnand

bedankt voor de mooie verhalen van een superreis. En de persoonlijke berichten voor iedereen? ?????
we missen alleen die van jou nog ?

Peter Koelewijn

1 week geleden alweer. wat vliegt de tijd.

De Graaf

2 weken:(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!