Rondreis Amerika 2019

Dag 19 Reisdag Springdale naar Bakersfield

Vandaag hebben we een lange reis voor de boeg, een afstand van maar liefst 720 kilometer moeten we overbruggen. We proberen te vertrekken rond 8 uur.Omdat we dus de hele dag onderweg zijn valt er niet veel te vertellen, buiten hetgeen we al hebben aangegeven, met betrekking tot de prachtige natuur. We lezen een boekje, kijken een filmpje en na een uur of 4 rijden zien we in de verte Las Vegas midden in de droge woestijn opdoemen. En even later rijden we over de vierbaans snelweg dwars door Las Vegas heen. We passeren, aan de achterkant, het hotel waar we tijdens onze eerste nacht sliepen. Het is erg druk op de snelweg en Rick en Melissa moeten goed opletten omdat auto’s en vrachtwagens links en rechts passeren. Na ongeveer 6 uur rijden, als we Las Vegas achter ons hebben gelaten, rijden we Californië binnen. Dat is goed te merken, het landschap wordt vlakker, de benzine wordt 2x zo duur, maar we moeten tanken, dus dat doen we ook. Nadat we getankt hebben, begint er een lampje te branden op het dashboard van de flamingo camper, namelijk het motor lampje. Het instructieboekje geeft aan dat de motor onderhoud nodig heeft, we waarschijnlijk water in de brandstoftank hebben, of verkeerde brandstof hebben getankt of dat de brandstof tankdop niet goed dicht zit. Na 3 motorcycli moet het over zijn zo geeft het boekje aan. De temperatuur en het oliepeil blijven goed, dus we besluiten verder te rijden in de veronderstelling dat Cruise America de lekkage in de palmbomencamper gaat maken. We stoppen om de te kijken of de brandstoftankdop goed vastzit, tanken nog een keer de camper af en rijden dan door naar Orange Grove Campground & RV in Bakersfield, een camping op onze route zo naast de snelweg. We komen om 16:45 uur aan op de camping en hebben nog een kwartier om in te checken. Het is een grote camping met veel plekken waarvan een kwart nog niet bezet is. Het heeft mooie schone WC’s en douchegelegenheden en ook nog een wasserette. We draaien een wasje en gaan dan naar het zwembad voor een verkoelende duik en omdat we de enige zijn in het zwembad, wordt er eerst gezocht naar de neusklem van Deborah en daarna wordt er een masterclass bommetjes maken in het zwembad gegeven net zolang tot het water bijna uit het zwembad is. Omdat er geen eetgelegenheid is rondom de camping besluiten we de BBQ aan te steken en genieten we bijna allemaal van een lekker stukje vlees en een lekker wit wijntje en likeur 43. Die hebben we gescoord onderweg. Drank (behalve bier) is niet in elke supermarkt te krijgen. Cruise America heeft zich niet gemeld. Morgen gaan we naar Sequoia Kings Canyon waar we Lodgepole Campground hebben geboekt.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Gerda

Als je een reismagazine hebt zie je ook zeker verschillende naturen en landschappen en dat is ook mooi en lekker relaxen op de reis er naar toe voor de passagiers behalve de chauffeur?

Biep

Super om te lezen en wat is de camper vervelend?

Roelie

Wat heerlijk om na een langereis ,even af te koelen in het zwembad ,fijn om weer wat te lezen van jullie ,lieve fam?