Rondreis Amerika 2019

Dag 24 Vertrek Santa Cruz Ranch RV Resort naar Cruise America Newark

Omdat we de kustlijn, Highway 1, willen rijden naar Newark San Francisco, moeten we al vroeg opstaan. Onderweg moeten we ook nog tanken en wellicht willen we ook nog ergens stoppen om foto’s te maken. Dus de afspraak was dat we om 7:45 uur zouden vertrekken. Toen we vroeg die ochtend opstonden bleek het te miezer regenen in Scotts Valley. Rond 8:20 uur reden we de camping af. Om Highway 1 te bereiken moesten we eerst weer terugrijden naar Santa Cruz, normaal een gezellig druk stadje maar door het weer en het vroege uur reden er alleen veel auto’s maar zag het er erg troosteloos uit. Al snel reden we op de weg langs de kust. Grote golven teisterden de kustlijn en er was niet veel te beleven. Op sommige plekken trotseerden die-hard surfers de hoge golven en deiningen. We besloten een parkeerplek aan de kustlijn op te zoeken en hebben daar de harde wind en koude temperaturen doorstaan om wat foto’s te maken. Daarna reden we door naar een plaatsje Pescadero waar we gingen tanken en waar we de Higway 1 verlieten om via kronkelige wegen de snelweg naar San Francisco te bereiken. Eenmaal op de weg werd de lucht onbewolkt en leek het toch nog een mooie dag te worden. Rond 10:45 uur reden we het terrein bij Cruise America op. Daar was het de spullen laden op een trolley en vervolgens de uitcheckinspectie te doen. Daar bleek dat we de propaan niet hadden bijgevuld dus naast het gebruik van de generator moesten we nog 34 dollar aan propaan betalen. Deze werd in mindering gebracht op de borg. Albert kreeg bij het uitchecken nog één nacht camperhuur terug wegens de lekkage problemen. Gerrit was op de parkeerplaats al aangesproken door een meneer die wel taxi’s kon regelen naar ons hotel. Omdat we met 10 personen waren moesten dat 2 taxi’s worden. Gerrit had een vaste prijs afgesproken met de meneer en al snel zaten we in twee taxi’s op weg naar het hotel. Beide taxi’s zetten hun meter aan en Albert had vanaf het begin aangegeven dat het een vaste prijs was en noemde zelfs een lager bedrag dan afgesproken waarop zijn taxichauffeur boos het juiste bedrag noemde. Bij de andere taxi liep de meter gewoon. Deze taxichauffeur besloot eerst te gaan tanken, reed ons vervolgens langs een bank omdat hij aangaf dat zijn credit card apparaat niet functioneerde en reed vervolgens op een sukkeldrafje de stad uit. De meter liep al aardig op en halverwege besloot de taxichauffeur dezelfde lange brug te pakken de andere kant op dan dat we die ochtend met de camper gereden hadden. Hij was een toneelspeler eerste klas, want hij was een ervaren chauffeur en was bang dat met het aantal passagiers, 5 personen en de koffers de banden van zijn auto zouden exploderen als hij te hard reed. Daarom reedt hij overal 10 mile zachter dan was toegestaan. Gerrit pakte google maps erbij en toen bleek dat de pakistaanse taxichauffeur om was gereden. Hij gaf aan dat hij dat deed vanwege het drukke verkeer. Over de brug sloeg hij rechtsaf langs het vliegveld en tijdens de rit naar het vliegveld bleek de ervaren chauffeur moeite te hebben met het instellen van zijn navigatie. Toen Gerrit weer op google maps had gekeken en we een file inreden was dat vanwege een ongeluk die op google stond aangegeven en die vermeden had kunnen worden met een andere route. We kwamen ongeveer 25 minuten later aan bij het hotel, waar we de taxichauffeur die Sutterstreet goed kende, moesten wijzen op het feit welk gebouw ons hotel was. De belboy van het Marriott Union Square hotel kwam al aangelopen om de koffers uit de auto te halen, want onze chauffeur was even een sanitaire stop aan het doen. Dat gaf Gerrit de gelegenheid om het afgesproken bedrag te pakken plus tolgeld voor de brug en een kleine fooi. Toen de chauffeur terug was van het toiletbezoek werd hij boos omdat hij de vergoeding op de meter wilde. Maar toen ik de man vertelde wat ik had afgesproken en hem wees op het feit dat hij twee keer de verkeerde route had genomen droop hij met het geld in de hand af. Eenmaal in het hotel aangekomen bleek het personeel heel vriendelijk en behulpzaam te zijn. Nadat we de koffers op de kamers hadden gezet gingen we San Francisco bekijken. De Bellboy tipte ons de weg naar Chinatown en naar Italiëntown voor het halen van een lunch. We gingen richting Chinatown. Daar waren vele Chinese giftshops en er stond een kerkje die we bezochten. Ook zagen we de beroemde Cable Cars die midden op een kruispunt stil stonden. Later die middag gingen we wat winkelen op en rondom Union Square en rond 18:00 uur zaten we in de Pizza Piraat lekkere pizza’s te eten. Daarna gingen we naar onze hotelkamers. Morgen gaan we al heel vroeg naar Alcatraz dus we moeten vroeg op.

Tot morgen en veel leesplezier.

Albert, Melissa, Deborah, Nathan, Rick, Denise, Martijn, Naomi, Jolanda en Gerrit

Roelie

Wat een verhaal zeg die taxi chauffeur is het niet gelukt om je afte zetten Gerrit ,voet bij stuk houden ,nog een paar leuke dagen gewenst daar ?

Ingrid

Wat een gedoe met de taxi, nu lekker in de stad, geniet er nog even van!!

Lisette

Gerrit en familie, wat een reis met mooie verhalen en belevenissen! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet van de laatste dagen!

Gerda

Ja ze WiIlem je gewoon afzetten goed dat je dat niet hebt gedaan geniet nog van jullie laatste dagen in san francisco

Biep

Wat een volk goed gedaan Gerrit?

Pff wat een K volk!
Is niet alleen in Egypte dus!Maar als Gerrit zwaan boos word is ook zelfs een pakistaan niet veilig!

Jolanda

Heb al meerdere berichten gestuurd maar elke z kon ik niet versturen daarom deed ik nu effe alleen het eerste stukje voordat ik weer voor niks zit te lullen?

Jolanda

Wat hebben jullie een energie zeg om elke dag zoveel te plannen op 1 dag!Meine liebe,maarja wij zijn wat dat betreft ook niks gewend want doen nooit geen mieter op vskantie!
Nu gaan jullie Alcatraz bezoeken en dat lijkt me echt geweldig!
Zou er graag meerdere meenemen en vergeten mee terug te nemen haha
Veel plezier nog en alvast goede reis naar huis??

Henny

Ja het zijn vaak dezelfde die het proberen he

Anthon

Nou inderdaad Henny. Aanpakken die handel.

Firdevs

Goede Reis